Pagina's

dinsdag 10 april 2012

Schatten op opa's zolder

Mijn opa is eindelijk overstag. Hij heeft nu een gezellig kamertje in een verzorgingshuis. Dit was
al tijden nodig maar koppigheid en eigenwijsheid zitten in 'zijn' kant van de familie behoorlijk verankerd! (gelukkig heeft dat mij overgeslagen, echt waar, ik meen het, écht hoor!)
Maar goed, opa zit dus in zijn gezellige kamer. En dan moet het huis leeg... En dat is me een klus!  Opa was een behoorlijke verzamelaar en dus staat er héél véél spul in het huis. Heel veel rotzooi (lege boterbakjes bijv.), veel papierwerk (oude post, zelfs nog kindertekeningen van mijn vader dus zo'n 50 jaar oud, oude tijdschriften etc.) en ergens daartussen liggen en staan de mooie dingen. Een doosje zilveren lepeltjes, een bijzonder bankje, hele oude spellen, stapels lego en ander bouw spul van toen wij nog bij opa en oma kwamen logeren, oude kerstspullen, en dan voor mij mooi maar voor mijn lief troep: wollen dekens, oude kostuums van opa en andere spullen die ik heel graag wil upcyclen...
Ik heb er nog geen foto's van maar zodra ik die heb (na het sorteren, wassen, schoonmaken en opruimen) zal ik ze laten zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat je een berichtje achter? Leuk!