Pagina's

donderdag 18 oktober 2012

Inbreien met restjes voor op het werk

Inbreien, dat heb ik nog nooit gedaan. Ja, wel eens streepjes maar dat is toch wel wat anders dan een figuurtje... en om het mijzelf niet te makkelijk te maken gebruikte ik wat restjes wol. Van drie verschillende merken en met drie verschillende diktes... dus...

3 kleuren, drie diktes en een rondbreinaald 3,5

de voorkant (zie je het trekken bij het oranje stuk in het donkere)


en de achterkant (de foto wil niet gedraaid blijven staan...)


Ondanks het trekken op bepaalde stukken en de andere minder nette plekjes ben ik er vrij tevreden over. Helemaal bovenaan zit een erg leuk stukje, je kan op de foto nog net het oranje met de groene blokjes zien. De kleuren heb ik zo bij elkaar gezocht omdat ze moeten passen bij de oranje meubels op mijn werk. Ik werk met dementerende ouderen op een woongroep. We hebben dus een grote gezamenlijke eet en woonkamer. En samen met nog wat collega's proberen we om wat sfeer te krijgen in die woonkamer. Dat is niet heel makkelijk door de hoogte en indeling van de kamer. Een gebreid kussen in de stoel, om lekker in de rug te duwen of onder je arm kan dus geen kwaad. En ook belangrijk, de hoes kan los dus in de was...

Ik vond het wel heel leuk om te doen dus ik ga er zeker mee door! Alleen heb ik mijn les wel geleerd en neem dan wel kleuren van dezelfde wol...



5 opmerkingen:

  1. Hallo Eveline,
    Je kussenovertrek is mooi geworden en wat lief dat je het voor de bewoners op je werk hebt gemaakt. Dit kussen zal zeker sfeer brengen in de woonkamer. Heb je dit 'uit de losse pols' gebreid? Succes met je volgende inbreiproject:)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ik zag gisteravond dat hij in gebruik was genomen door een bewoner en dat is natuurlijk altijd leuk! Ik heb het idd zonder patroon gedaan. Gewoon op de gok. Ik had nog een oud dun kussentje liggen en dat kon ik er mooi in plooien.
      Er is nog genoeg wol over om er nog wat mee te maken. Ik ga nu een rolkussen proberen...

      Verwijderen
  2. Beautiful pillow case! Love your yarn and the colors are my favorites! Very well done! :)
    Hugs to you,
    LS

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi, thanks for popping by my blog.
    How the same weight of yarn can be so different between brands always amazes me.
    Love the cushion works really well and has worked well even though they are different weights.
    Hugs X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hello,
    It's me again, I'm back to say thank you for your kind comments on my blog, it made my day! Hope you will start your own sweater soon so I can have chance to adore yours! :)
    Hugs, LS

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je een berichtje achter? Leuk!